Het is momenteel Wo 03 Sep 2014, 04:31

Slechte belkwaliteit iPhone 5

Bespreek hier alles wat met de iPhone te maken heeft
  • Auteur
  • Bericht

Desageda

Slechte belkwaliteit iPhone 5

BerichtVr 21 Dec 2012, 10:17

Mijn iPhone 5 heb ik aangekocht op 12/10/2012.

Ik ondervond onmiddellijk problemen met de belkwaliteit. Als een persoon mij belde verstond deze mij prima maar ik verstond de persoon amper. Precies of het geluid altijd onderbroken werd, één seconde verstaanbaar - één seconde onverstaanbaar - één seconde verstaanbaar. Dit bleef zo gedurende heel het gesprek, zeer ongemakkelijk.

Het rare is dat dit niet bij elk gesprek gebeurde, echter enkel als ik thuis of op kantoor opgebeld werd.
Als ik bijvoorbeeld buiten aan het bellen was, was de kwaliteit van het gesprek prima.

Na een 2 tal weken had ik mijn iPhone 5 terug gebracht naar Mobistar en mijn probleem uitgelegd, zij hebben deze opgestuurd naar Apple, na 7 dagen zonder iPhone heb ik een nieuw toestel gekregen.

Hierbij doet het probleem zich nog steeds voor, wel minder dan met de oude iPhone.

Ikzelf heb een abonnement bij Mobile Viking maar heb ook een tijdelijk sim geprobeerd van Mobistar, bleef bij beiden operators hetzelfde. Ik had ook al geprobeerd om de 3G en wifi uit te schakelen, maar dit verhielp niks.

Voorlopig gebruik ik de optie "gehoorapparaatmodus" (terug te vinden onder algemeen - toegangkelijkheid - gehoorapparaten), dit verbetert de belkwaliteit wel, maar het probleem blijft, afhankelijk van wie mij belt.

Er is reeds een topic op een ander forum waarbij ik het één en ander heb kunnen lezen hierover. Andere iPhone 5 gebruikers die hetzelfde probleem ondervinden. Zijn er ook hier nog mensen die dit probleem ervaren?

Hierbij 2 links:
https://discussions.apple.com/thread/43 ... 0&tstart=0.
http://www.iphone5callquality.com/
Laatst gewijzigd door Desageda op Za 22 Dec 2012, 20:38, in totaal 2 keer gewijzigd.
Gebruikers-avatar

timclaeys

Hoofdredacteur

Re: Slechte belkwaliteit iPhone 5

BerichtVr 21 Dec 2012, 10:27

Kan dit niet ook deels te wijten zijn aan een slechte ontvangst bij je thuis en op kantoor?
 iPhone 5 32GB  MacBook Pro (mid 2010) 2.53GHz 8GB RAM  iPad Air 16GB 
Gebruikers-avatar

JoonVT

BerichtVr 21 Dec 2012, 12:45

Ik weet dat er een bug is bij sommige iPhone 4S'en (zoals bij de mijne) dat het volume van het inkomende geluid laag staat en dat het niet kan worden verhoogd … Ik heb hier ook al veel voor geprobeerd om het op te lossen maar dat is nooit gelukt (blijkbaar een fabrieksfout …).
Dat dit nu ook zo zou zijn met de iPhone 5 zou wel een tegenvaller zijn, hoop dat het inderdaad ligt aan het bereik en niet aan het toestel zelf.
 MacBook Pro Retina 15"  Mac Mini  Macintosh SE FDHD  iPhone 5s 64 GB 

JoonVT.be

roeldl

BerichtVr 21 Dec 2012, 17:40

Ik heb exact hetzelfde probleem! Weet iemand hier een oplossing voor?
Gebruikers-avatar

LouisD_be

BerichtVr 21 Dec 2012, 18:52

Ik heb wel gehoord dat dit dezelfde bug is als bij de iPhone 4S. Dus met een update zou deze normaal toch moeten worden aangepast. Maar Apple gaat er alleen maar iets aan doen als het een groot probleem is.
Macbook Pro 17" early 2011 - 256GB SSD, 8GB RAM, 2.3Ghz Core i7
iPhone 5s - 32GB, Space Grey
iPad Air - 32GB, Space Grey
Apple TV 3
iPod Touch 4
iPod Nano 6
Gebruikers-avatar

WouterDS

Moderator

BerichtVr 21 Dec 2012, 23:59

Nog nooit iets van gehoord. Als het inderdaad een fabrieksfout is heb je garantie en zou ik mij een nieuwe gaan halen :).
 Macbook Pro 15" early 2011 - 512GB SSD, 16GB RAM @ 1333Mhz, Core i7 @ 2.2Ghz, OS X Mavericks 10.9.1 
 iPad 1, 64GB (iOS 5.1.1, JB)  iPad Mini, 16GB, Black (iOS 7.0.4, JB)  iPhone 5s, 32GB, Space Gray (iOS 7.0.4, JB) 
Gebruikers-avatar

Nico

Community Manager

BerichtZa 22 Dec 2012, 10:08

Als ik eerlijk moet zijn ben ik ook niet echt tevreden van mijn iPhone 5.

Een aantal weken geleden begon plots mijn intern luidsprekertje uit te vallen. Men kon me bellen maar ik kon hen niet horen. Na de klassieke trucjes, resseten, aan uit zetten, geluid luider en stiller zetten,.... kwam ik er op uit dat de koptelefoon eens in en uit te halen de enige oplossing was om die luidspreker terug werkend te krijgen.

Alleen moest ik het elke dag doen.... En soms valt midden in een gesprek de luidspreker weg. Nu komt er zelfs niets meer uit.

Een tweede probleem dat ik af en toe heb is niet meer bereikbaar zijn. Alhoewel mijn iPhone zegt dat ik vol bereik heb, kan ik niet meer gebeld worden, kan ik niet meer bellen, kortom niets meer. Dit tot ik het toestel herstart (en soms zie je pas dat er probleem is na uren en hebben mensen mij paar keer proberen bereiken) zeer vervelend dus.

Omdat ik mijn iPhone niet zomaar kan missen heb ik hem nog niet binnen gedaan ter reparatie. Met de feestperiode ben ik een week thuis en zal hem dan binnen doen voor herstelling.

Ik ben in elk geval blij te zien dat er mensen zijn die wel tevreden zijn...
 13" Retina MacBook Pro  iMac 21,5" 2,5 Ghz 8GB Ram  iPad 2 wifi 16 GB  iPhone 5 Black 16GB 
De leukste kortingen, deals en promoties van het internet
Gebruikers-avatar

timclaeys

Hoofdredacteur

BerichtZa 22 Dec 2012, 10:54

Nico schreef:Als ik eerlijk moet zijn ben ik ook niet echt tevreden van mijn iPhone 5.

Een aantal weken geleden begon plots mijn intern luidsprekertje uit te vallen. Men kon me bellen maar ik kon hen niet horen. Na de klassieke trucjes, resseten, aan uit zetten, geluid luider en stiller zetten,.... kwam ik er op uit dat de koptelefoon eens in en uit te halen de enige oplossing was om die luidspreker terug werkend te krijgen.

Alleen moest ik het elke dag doen.... En soms valt midden in een gesprek de luidspreker weg. Nu komt er zelfs niets meer uit.

Een tweede probleem dat ik af en toe heb is niet meer bereikbaar zijn. Alhoewel mijn iPhone zegt dat ik vol bereik heb, kan ik niet meer gebeld worden, kan ik niet meer bellen, kortom niets meer. Dit tot ik het toestel herstart (en soms zie je pas dat er probleem is na uren en hebben mensen mij paar keer proberen bereiken) zeer vervelend dus.

Omdat ik mijn iPhone niet zomaar kan missen heb ik hem nog niet binnen gedaan ter reparatie. Met de feestperiode ben ik een week thuis en zal hem dan binnen doen voor herstelling.

Ik ben in elk geval blij te zien dat er mensen zijn die wel tevreden zijn...

Ik heb ook al enkele keren voorgehad dat ik plots een bericht krijg dat iemand me heeft gebeld en al dan niet een voicemail heeft nagelaten, maar men iPhone zelf niet is overgegaan. Iemand hiervoor een oplossing of uitleg?
 iPhone 5 32GB  MacBook Pro (mid 2010) 2.53GHz 8GB RAM  iPad Air 16GB 

Thiebout

Redactie

BerichtZa 22 Dec 2012, 12:29

Ik heb nu na een maand echt nog nooit problemen gehad met m'n iPhone 5..
Misschien heeft Apple wel de basis bugs die direct opdoken er vlug uitgehaald ofzo, je weet maar nooit!
Ben je echt zeker dat dit niet is omdat je gewoon even niet op het netwerk zit?
Follow me on Twitter  iPhone 5, 16 GB Black  MacBook Pro 2.4 GHz (Mid 2010)  iMac 20" 2.4 GHz (2008)

Desageda

BerichtZa 22 Dec 2012, 20:36

timclaeys schreef:Kan dit niet ook deels te wijten zijn aan een slechte ontvangst bij je thuis en op kantoor?

Het probleem is dat ik zowel bij mij thuis als op het werk bijna maximaal bereik heb, zowel met mobistar als mobile vikings.
Het rare is ook dat de slechte belkwaliteit niet bij elk gesprek zich voordoet.

Voorlopig is het beter met de gehoorapparaat modus aan te zetten maar ik hoop dat er snel een update komt.

De iPhone 5 is een zeer degelijk toestel maar blijft in hoofdzaak toch een iPhone en geen iPod.
Volgende

Terug naar iPhone